BAMA Storkjøkken leverer frukt, grønt, sjømat og viltkjøtt til norske spisesteder og kantiner i hele det landstrakte Norge. Nå deltar de på UMAMI ARENA for å få flere kunder til å spise sunne og bærekraftige måltider.
Store deler av befolkningens samlede inntak av frukt og grønt skjer gjennom måltidene som tilberedes med utgangspunkt i råvarene og produktene som BAMA Storkjøkken leverer. På messen vil BAMA Storkjøkken ha fokus på Kokkesmarte produkter. Dette er en bred portefølje av produkter hvor BAMA har tatt seg av grovarbeidet for kokkene for å spare tid på kjøkkenet.
Tre store mattrender påvirker hva du spiser
Det er spesielt tre forhold som gjør at flere velger sunne og grønne prdukter:
Markedssjef Alexander Nilsen i BAMA Storkjøkken forteller at de opplever sterk vekst i etterspørselen etter egne produkter som et resultat av megatrendene som påvirker hva nordmenn helst vil spise.
- Vi blir stadig mer opptatt av bærekraft, og dette gjør at vi også i større grad enn før velger kortreiste produkter som har lavt ressursforbruk og tilfredsstiller viktige krav og forventninger på miljøområdet.
- Vi blir stadig mer opptatt av sunnhet, og dette gjør at vi i økende grad velger mat og måltider som inneholder frukt, grønt og sjømat.
- Vi er mer opptatt av dyrevelferd enn før og velger gjerne en grønnere tallerken fremfor mye kjøtt.
Her møter BAMA Storkjøkken sine viktigste kunder og samarbeidspartnere
Alexander Nilsen er opptatt av at enda flere skal kunne ha nytte og glede av de sunne og bærekraftige produktene som BAMA Storkjøkken tilbyr.
Dette er også den direkte årsaken til at selskapet deltar på på UMAMI ARENA i regi av NOVA Spektrum (tidligere Norges Varemesse). Arrangementet er Norges største arena for alle som jobber med mat og drikke, og føyer seg inn i rekken av messer og arrangement som NOVA Spektrum skaper og legger til rette for hvert år – enten på egenhånd, eller sammen med bransjeorganisasjoner og andre arrangører. Det er på UMAMI ARENA Alexander Nilsen og hans kollegaer møter sine viktigste kunder og samarbeidspartnere:
– For oss er UMAMI ARENA årets viktigste møteplass, og stedet der vi i størst grad møter både nye og eksisterende kunder. I tillegg bruker vi arrangementet for å lage innhold til markedskanalene som vi benytter resten av året. Her kan vi eksempelvis gjøre et stunt med kokkelandslaget og fortelle historien både under og etter arrangementet. Opplevelsene vi klarer å få frem og formidle er mange på et arrangement som UMAMI ARENA, forteller Nilsen.
Les mer om messer og arrangement som salgs- og markedsføringskanal >>
Ønsker du mer informasjon om messer og arrangement?
Den fysiske møteplassens betydning og viktighet
Nilsen er opptatt av å fremheve den fysiske møteplassens betydning i et salgs- og markedsføringsperspektiv, og mener det er ekstra viktig med fysiske kontaktpunkter i den digitaliserte verden vi lever i:
– Gjennom å møte våre kunder ansikt til ansikt oppnår vi en helt annen relasjon sammenlignet med annen form for markedsføring og relasjonsbygging. De fysiske møtene som vi har med våre kunder på arrangementet til NOVA Spektrum bidrar også til bedre dialog og økt forståelse om hvordan vi kan hjelpe våre kunder med å lykkes best mulig.
Se alle arrangementer til NOVA Spektrum >>
Viktig for motivasjonen
BAMA Storkjøkken planlegger å være til stede med 30-40 personer fra ulike deler av virksomheten på UMAMI ARENA. Å dra med seg så mange ansatte på arrangementet er ifølge Nilsen et bevisst valg basert på erfaringen selskapet har fra tidligere års deltakelse på møteplassene NOVA Spektrum skaper og legger til rette for:
– Det er et stort internt engasjement på tvers av store deler av vår organisasjon i forkant av arrangementet. UMAMI ARENA er også en fin arena å møte resten av bransjen på. Dette gjør at vi holder oss oppdatert om viktige trender og kan forstå mer om hvordan vi skal jobbe videre for å lykkes enda bedre i årene som ligger foran oss, sier Nilsen.
5 gode grunner til å bli utstiller
Som utstiller på våre messer og arrangement:
- Møter du dine viktigste kunder, samarbeidspartnere og forretningsforbindelser på ett felles sted.
- Øker du kjennskapen til dine produkter/tjenester og varemerkene du representerer på en direkte og svært effektfull måte.
- Gjør du det mulig for dine nye og eksisterende kunder å se, føle og oppleve produktene og tjenestene du tilbyr. Ved å kunne spille på flere sanseuttrykk (syn, berøring hørsel, lukt, smak) oppnår du svært høy samlet salgs- og markedsføringseffekt.
- Oppnår du direkte dialog med dine viktigste kunder og kan få umiddelbar tilbakemelding på hva kundene mener og tenker om dine produkter, tjenester og varemerker.
- Møter du en større kundegruppe enn den du har tilgjengelig i ditt daglige lokalmarked.
NOVA Spektrum er en nasjonal og internasjonal arena for messer, arrangement, utstillinger, kongresser, konferanser, banketter og events. NOVA Spektrum har Norges beste beliggenhet midt mellom Oslo og Oslo Lufthavn Gardermoen med bare 11 minutters reisevei hver vei. NOVA Spektrum het Norges Varemesse frem til høsten 2021.
Hvert år arrangeres en rekke store og små messer og arrangement i NOVA Spektrum med 4 – 500 000 besøkende.
Kontakt meg gjerne for en uforpliktende samtale
Sammen kan vi sette nye mål for din virksomhet.
Michael Vedstesen
Direktør Salgsutvikling
Michael er ekspert på hvordan du kan utnytte messer og arrangement som kanal for salg, markedsføring og relasjonsbygging. Han deler gjerne av sin erfaring og kompetanse med deg.